vrijdag 20 december 2013

Losse eindjes

Losse eindjes, ze kosten energie en het ruimt zo lekker op deze af te ronden. Dingen die je dwars zitten, mensen, projecten waar je nog wat mee "moet"... niet uitgesproken en/of uitgewerkt kunnen ze zorgen voor een soort energie-lek... in ieder geval wel bij mij...

Ik kwam een stukje van Susan Smit tegen en ik had het zelf niet mooier kunnen verwoorden: "Morgen, op 21 december, is het Midwinter/Yule; de kortste dag en langste nacht van het jaar. Het feest viert het terugkeren van het licht, het lengen van de dagen. Het in huis zetten van een versierde naaldboom, die we nu kerstboom noemen, het bestaat al eeuwenlang. Het is het moment voor rust, overdenking, afscheid, verstilling, wijsheid, mysterie. Voor een pas op de plaats!"

2014 Ga het straks in, zonder losse eindjes, stel je zaken op orde, ruim op, maak plannen! En dan is het vakantie, tijd om afscheid te nemen van het oude, stil te staan bij wat er nu allemaal is en dat toe te laten door diep adem te halen en je te realiseren waar je staat en daarvan te genieten, van jezelf en de stappen die je hebt durven zetten.
Ergste angsten: Check! Sta ik nog? Ja! Ben ik vrij? Check! Voel ik mij ook daadwerkelijk vrij & voel ik rust, ben ik in regie? Check! Met wie of wat heb jij nog losse eindjes lopen?

Dit wordt het jaar dat ik bewust op mij afroep wat ik diep van binnen over mijzelf geloof. In mijn wereld zal datgene wat ik van binnen over mijzelf geloof en wat ik voor me zie aan toekomstbeelden, weerspiegeld worden en zich gaan manifesteren! Een bewust jaar, een jaar van doen ondanks belemmerende overtuigingen, zelf in beweging blijven en beweging blijven brengen, van zelfzorg, mildheid & eigenliefde. X <3 Sel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten