zaterdag 6 september 2014

Wet van aantrekking


"Je krijgt altijd precies die coach cliƫnten op je af die bij jou en je ontwikkeling passen." Dat is wat mij altijd bij is gebleven van Adriaan Hoogendijk, mijn Trainer/Coach die mij heeft geholpen om mijn talenten als coach, die net onder de oppervlakte lagen, naar boven te halen.

Ik merk hoe ik mijzelf hierin de afgelopen jaren heb ontwikkeld. Ik weet nog dat ik in het begin mensen op mij af kreeg die weinig ruimte in hun eigen bestaan in namen en heel veel van mijn ruimte & tijd af namen. Andersgezegd liet ik me die ook afnemen. Ik overschreed de anderhalf uur dik en factureerde daar niets voor, want vond dat ik daar sterker in had moeten sturen. Ook deed dit het energie-peil van het gesprek geen goed.

Anderhalf uur, daarna is het op, is het genoeg, mag wat gezegd en gezaaid is inklinken....

Spiegeltjes zijn het. Als ik mijzelf levensruimte gun om te verkennen wat ik voel, trek ik ook mensen aan die ik nog beter kan begeleiden. Simpeler gezegd: Ik kan vanuit zelfzorg beter voor de anderen zorgen.

Ik kan nu zoveel meer genieten van de schoonheid van een ontwikkelingsproces (ook dat van mijzelf) en geniet van deze constatering. Ik groei & bloei!

Hartelijke groet,
Selma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten